Samochód Wars miał zastąpić Fiata PF 125p.
"Duży Fiat" był konstrukcyjnie z innej epoki, dlatego 1981 roku zainicjowano tworzenie nowego samochodu przez fabrykę samochodów na Żeraniu jego nazwa Wars symbolicznie nawiązywała do nazwy miasta Warszawa.
FSO Wars
W ciągu roku stworzono projekt pięciodrzwiowego hatchbacka . Kierownikiem projektu był Mirosław. W ciągu dwóch lat stworzono model 1:1 i dwie sztuki prototypowe. W 1986 na stadionie dziesięciolecia dzisiejszym PGE Stadion Narodowy zaprezentowano samochód Wars na wystawie Polska Motoryzacja.
Chociaż samochód zebrał wiele pozytywnych opinii , nigdy nie zaczęła się produkcja seryjna z powodu braku środków. Chciałbym nadmienić, że jednostka napędową miał być silnik diesla o mocy 54 km i 61 km o pojemności 1,6 L. Samochód Wars swoją linią przypominał Volkswagena Golf I lub II charakterystyczna była duża tylna szyba.
Fabryka samochodów na Żeraniu
Prototypy PRL