Samochód Warszawa 210
Warszawa 210W 1961 roku powstała grupa inżynierów i projektantów, która miała zbudowanie samochodu klasy premium dla dygnitarzy i administracji państwowa komunistycznego jakim w tych czasach był PRL.
Polski Warszawa 210
w Tym sposobem powstała Warszawa 210. Linia miała nawiązywać do Forda Falcona.
Nadwozie samonośne zamontowano na kolumnach McPhersona z przodu. Na tył były zamontowane resory piórowe. Samochód miał napęd na tylną oś, a pod maską Warszawy 210 zamontowano sześciocylindrowy silnik o pojemności 2.5 litra. Samochód miał czterostopniową skrzynię biegów z hydraulicznym sprzęgłem. Podobno powstały dwie Warszawy 210. Jedna Warszawa znajduje się w prywatnych rękach, a drugi zaginął jak wiele rzeczy w tamtych czasach może został podarowany pierwszemu sekretarzowi Związku Radzieckiego.
Fabryka samochodów na Żeraniu
Prototypy PRL